در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 27 دی 1403

راهنمای پرداخت الکترونیکی شهریه

راهنمای پرداخت الکترونیکی شهریه

باسمه تعالی

راهنمای پرداخت الکترونیکی شهریه

1 - با توجه به فعال و عملیاتی شدن پرداخت اینترنتی شهریه ی انتخاب واحد ، از پرداخت دستی شهریه ( فیش بانکی ) تا اطلاع ثانوی خودداری نمایید.و فقط از صفحه کاربری اختصاصی خودتان در سایت از سربرگ و فهرست *اطلاعات مالی دانشجو- ** گزینه پرداخت شهریه از طریق سیستم شتاب - را انتخاب کرده و نسبت به پرداخت اقدام نمایید.
2 - با تمامی کارت های عضو شتاب ( سپه ، ملت ، تجارت ، ملی و.....) که خرید اینترنتی در آن فعال شده باشد ، میتوانید شهریه را پرداخت نمایید.
3 - حتما" لازم نیست کارت متعلق به شخص شما باشد.
4 - فعال بودن گزینه بانک ملی بمنزله ی عدم پذیرش کارت سایر بانک ها نیست و بانک ملی فقط درگاه ( عامل و رابط و واسط ) پرداخت اینترنتی است .
5 - شما می توانید پرداخت های تایید شده خود را از قسمت -*اطلاعات مالی دانشجو -** گزارش پرداختی ها -مشاهده نمایید.( پرداخت های تایید شده کد پیگیری چندین رقمی دارد.)
یادآوری : برای پرداخت های تایید و نهایی نشده می توانید به *قسمت اطلاعات مالی دانسجو - ****گزارش پرداخت های تایید نشده - رفته و مشاهده کنید و نسبت به تایید مجددآنها در صورت نیاز اقدام نمایید.
6 - جهت یادگیری بیشتر و تست کارت بانکی خود و اطمینان از فعال بودن خرید اینترنتی می توانید یک خرید اینترنتی ( مثل خرید شارژ سیم کارت ) انجام دهید تا در موقع انتخاب واحد بسرعت و براحتی بتوانید انتخاب واحد و پرداخت شهریه نمایید چون تاخیر زیاد در کار و وقفه ممکن است از صفحه کاربری شما خارج شود.
9 - در قسمت پرداخت شهریه از طریق سیستم شتاب روی گزینه پرداخت کلیک کنید و به نام بانکهای دیگر کاری نداشته باشید این بانکها دروازه پرداخت هستند نه نام بانک صادر کننده کارت شما.
پس از ورود به صفحه پرداخت روی گزینه پرداخت کلیک کنید
اطلاعاتی که در سایت بانک از کاربر درخواست می شود:
الف: شماره کارت:
» عددی 16 رقمی که روی کارت درج شده است؛ این عدد بصورت 4 عدد، 4 رقمی است.
ب: رمز دوم یا رمز اینترنتی:
» معمولا رمز اینترنتی( یا رمز دوم)، از طریق پایانه‌های خودپرداز بانک ها قابل تنظیم است.
» کارت‌هایی که قابلیت پرداخت روی اینترنت ندارند، معمولا پس از تنظیم( تغییر) رمز دوم از طریق پایانه‌های خودپرداز فعال می‌شوند( البته برخی از بانک ها این امکان را در پایانه‌های خودپرداز نمی‌دهند و باید درخواست فعال شدن از توسط شعب بانک انجام شود)
» در بانک‌های خصوصی معمولا رمز دوم همان رمز کارت است.
ج:
CVV2:
» معمولا عددی 3 رقمی است که پشت کارت یا روی کارت درج شده است.
» در کارت بانک صادرات، معمولا عددی 4 رقمی است که روی کارت و بالای شماره کارت درج شده است.
» در کارت بانک ملی، معمولا عددی 4 رقمی است که پشت کارت چاپ شده است.
د: تاریخ انقضا:
» معمولا روی کارت درج شده است.
» در برخی بانک‌ها پس از تغییر رمز دوم از طریق دستگاه خودپرداز، در رسید چاپی که از دستگاه خارج می شود، تاریخ انقضا نیز درج می‌شود.
» در کارت‌هایی که تاریخ صدور روی کارت درج شده، با افزودن 5 سال به سال صدور، سال انقضا بدست می‌آید. ماه انقضا همان ماه صدور است.
» لازم به ذکر است که معمولا این مورد اختیاری است. در موارد نمایش خطا، تلاش برای پرداخت با خالی گذاشتن این مورد می تواند سودمند باشد.
چند توصیه:
1- کارت‌هایی که در سایت بانک با پیغام خطای -پارامترهای ارسالی اشتباه می‌باشد- مواجه می‌شوند و از صحت اطلاعات وارده( شماره کارت، تاریخ انقضا و ...) اطمینان دارند، لازم است یکبار از طریق دستگاه‌های خودپرداز رمز اینترنتی خود را تغییر دهند.
3- کاربران می‌توانند از کارت آشنایان و بستگان برای پرداخت استفاده کنند و هیچ اصراری بر یکسان بودن نام کاربر و مالک کارت نیست.
5- می‌توانید از کارت‌های هدیه بانک‌ها جهت پرداخت اینترنتی استفاده کنید.
6- وجه کسر شده از کارت کاربرانی که وجه از کارتشان کسر شده باشد ولی در این سایت پیام مربوط به موفقیت تراکنش مالی را دریافت نکرده‌اند، بصورت خودکار حداکثر تا 48 ساعت، به کارت بازخواهد گشت. چنانچه طبق صورتحساب دریافتی از کارت خود اطمینان دارید که وجه به کارت عودت داده نشده است با شماره تلفن 83376-021 یا شماره پیامک 20008014 یا پست الکترونیک
epay@bmi.ir تماس حاصل فرمائید.
راهنمای ارتباط
ارسال
SMS ارسال پیام کوتاه به شماره 20008014 قالب پیام باید به صورت زیر باشد:
<شماره کارت> <تاریخ انجام تراکنش > <مبلغ تراکنش> <شماره پیگیری>
به عنوان مثال: 6037991037499568 13871105 1970000 905387
* جداکننده اقلام اطلاعاتی یک فضای خالی میباشد .شماره کارت به صورت دلخواه است.
ارسال پست الکترونیک : -ارسال پست الکترونیکی به آدرس اینترنتی
epay@bmi.ir
اطلاعات مورد نیاز در پست الکترونیکی ارسالی شامل موارد زیر میباشد:
تاریخ انجام تراکنش، شماره پیگیری، مبلغ تراکنش، شماره کارت ، شماره تماس، نام مشتری، شرح
* شماره پیگیری و تاریخ انجام تراکنش، در صفحه تایید نهایی عملیات پرداخت، ارائه گردیده است.
کاربر گرامی :
مشخصه‌های کاربری خصوصی شما (نام کاربری , کلمه عبور , رمز دوم کارت یا رمز اینترنتی ,
CVV2) به منزله هویت شما بوده و ارائه این اطلاعات در هنگام استفاده از خدمات اینترنتی بانک به منزله تائید هویت شما از جانب بانک می‌باشد. لذا از افشای مشخصه‌های کاربری خصوصی نزد سایر افراد جدا خودداری فرمائید. در غیر اینصورت عواقب سوء استفاده‌های احتمالی از آن به عهده بانک نخواهد بود. در صورت افشای غیرعمدی این مشخصه‌ها، در اسرع وقت نسبت به تعویض کلمه عبور و رمز دوم اینترنتی اقدام نمائید.
خریدار با علم و اطلاع از اینکه بانک صرفا ایجاد کننده درگاه پرداخت اینترنتی می باشد و هیچگونه مسئولیتی در قبال خریدار ندارد از این خدمات استفاده می نماید.
در صورت عدم رعایت موارد امنیتی، بانک هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال سوء استفاده های احتمالی و عواقب آتی ناشی از آن را نخواهد داشت.
لطفاً در صورت بروز مشکل در امر پرداخت با شماره تلفن 83376-021 یا شماره پیامک 20008014 یا پست الکترونیک
epay@bmi.ir تماس حاصل فرمائید.